Vecka 17 (v.16+1)

Postat: 2014-04-10 08:25:00
Igår klev jag in i vecka 17 och allt är egentligen lugnt -vad jag vet-. 
En av tjejerna i septembergruppen meddelade igår(?) att hon kliver ur gruppen då det visade sig på RUL att hennes bebis dött, vilket gjorde mig så nojig och jag är sur över att jag måste vänta till 12 Maj(!!) till mitt RUL. 
Va jag så här orolig med William? Jag kan verkligen inte minnas det.
Men jag försöker koppla bort och njuta ist, vilket jag lyckas med ganska bra men ibland kommer den där vågen och sveper över mig. 

Men som sagt, väldigt lugnt. 
Får sammandragningar ibland inga som gör ont dock och känner fortfarande buffar då och då -om jag inte inbillar mig-.

Går bara i väntans tider.. bokstavligen. ;)
 
Bebis

Nu växer kroppen fort och växer ikapp huvudet. Längden är ungefär 18 centimeter och vikten ungefär 180 gram vilket är mer än moderkakan. På huvudet och ögonbrynen har hårrötterna börjat växa och bli grövre. Bebisen är lika stor som en kvinnas handflata. Bebisen samlar på sig fett, viktigt för att kunna hålla värmen efter födseln och lagrar näring. Bebisen är medvetet om ljud utifrån och kan reagera på dem.

Du

Viktökning 2,5 till 4,5 kg, mer eller mindre. Livmodern har en ovalform. Bebisen befinner sig nu i övre delen av livmodern. Den kan kännas mitt emellan naveln och blygdbenet. Du kanske är hungrigare än vanligt, ät när du är hungrig men tänk på vad du stoppar i dig. Många drabbas av svettningar eftersom blodflöde och puls ökar. Snart är det dags för ultraljud.

Så här känner jag

Trött men bra. Som sagt ovan, lite orolig hehe. Jag känner att bebis ligger mellan navel och blygdbenet, och det syns verkligen när jag får en sammandragning :) Hungrigare är jag verkligen, jag är fortfarande hungrig nu efter frukost och vill äta hela tiden, jag kommer äta oss ur huset. Svettvallningar får jag, allra helst på jobbet och foglossningarna gör sig påminnd, mest på jobbet. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0