Vecka 36

Postat: 2014-08-30 06:25:51
Ja nu börjar det närma sig! 
33 dagar kvar till BF och förhoppningsvis förre dagar än så.
Börjar bli less på denna väntan, men jag vet att snart kan det ske när som <3


Bebis

Nu väger bebisen ca 2800 g och är ca 47 cm lång. Bebisen lägger på sig ungefär 14 gram om dagen nu. Pojkbebisar blir ofta etthundra eller tvåhundra gram tyngre än flickbebisar. Föds din bebis i vecka 36 klarar den sig oftast alldeles utmärkt. Bebisen har börjat förbereda sig inför förlossningen. Den tränar andning, men inte när det sover djupt. Bebsen rör sig lika mycket som förut men kan inte ta ut svängarna på samma sätt som förut. Rörelserna blir därför mer svepande  istället för puffarna som du kanske har upplevt tidigare. Det ska inte vara stilla i magen, prata med din barnmorska om du känner dig orolig.

Du

Din mage mäter mellan 32 och 35 cm. Nu står magen som högst, livmodern känns säkert ända upp i revbenen, men kommer snart att sjunka för var dag allteftersom bebisen lägger sig tillrätta i bäckenet. Om detta är ditt första barn har barnet förmodligen redan fixerat sig i bäckeningången nu. Nu kan din vikt vara bestående under resten av graviditeten. Viktökningen kan variera men bör ligga mellan 11 och 14 kg. Du drömmer säkert om förlossningen. Din råmjölk kan läcka från dina bröst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0