V 26

Postat: 2014-06-24 07:31:47
Idag är jag i v.26 (25+4) och har 100 dagar kvar till BF och till vi får se vår lilla sessa för första gången :D
Bebis

Nu väger bebisen knappt 1 kg och är 35 cm lång mellan huvud och stjärt. Från vecka 24 kan bebisen höra ljud, inne i livmodern kan ljudnivån bli så hög som 80 decibel. Det är lika mycket som på en livligt trafikerad gata. Bebis tränar på att adas genom att dra in och ut fostervatten i lungorna. Bebisen kan öppna och stänga ögonen nu. Bebis kan se skillnad mellan ljus och mörker.

Du

6 cm ovanför naveln kan du känna livmodern som är mellan 24 och 27 cm från blygdbenet till toppen. Viktökningen är omkring 7 och 10 kg. Du kan bli trött i ryggen, känna av trötthet, kramp i benen, tryck mot bäckenet och du kan bli varm och svettig. Glöm inte smörja in mage och bröst med olja, det kan eventuellt minska risken för bristningar.




Kommentarer
Tove mamma till Viggo & Rocky & gravid v31

Men åh, hittade hit när jag läste kommentarer i min gamla blogg (iven.blogg.se) vi väntar barn samtidigt IGEN hihi :D stort grattis!!

Svar: Men va kul! Stort grattis till er också får jag säga :D är lite inaktiv i bloggen men snart slutar jag jobba och ha mer tid att klottra ;)
Sandee Pistol

2014-07-02 23:47:26 http://twittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0