Graviditeten / förlossningen

Postat: 2012-02-04 16:29:11
..

så här tre månader efter :)


När fick du reda på att du var gravid? I slutet av februari/början av mars 2011

Blev det en chock?
Egentligen inte då han var planerad, blev fylld med ett lyckorus dock

Hur gammal var du?
22

Hade du mycket halsbränna?
I slutet av graviditeten ja..

Spydde du mycket?
Inte en endaste gång :)

Var det någon favoriträtt som ändrades?
Nej faktiskt inte.

Hade du mycket foglossning?
Ja från v. 15 ungefär

Hade du sammandragningar?
Ja det hade jag men inget som påverkade barnet :)

Ditt sf mått som störst?
33 i v.37 därefter vet jag inte..

Har du fått bristningar?
Ja i följd av PUPPP..

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Pojke till en början men sen ändrade jag mig till flicka :)

Vad hoppades du på?
Innan graviditeten en pojke, sen hoppades jag inte på nått bara h*n va frisk :)

Hade du mycket vätska i kroppen?
Ja det hade jag.

Hur mycket gick du upp i vikt?
17 kilo tro det eller ej..

Hur ser du på graviditeten idag?
Saknar den bortsett från min sjukdom PUPPP.. bortsett från den så njöt jag av min graviditet och va lycklig från början till slut.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Lättsam med bra folk runt omkring mig vilket jag hade. Robbin va helt underbar likaså barnmorskorna.

Gick du över tiden?
nej jag blev igångsatt pga. min klåda.

När började din förlossning?
Blev igångsatt den 2 Februari men när det började hända saker va dagen efter.

Hur lång tid tog det?
Jag blev inskriven 9:50 den 2:a November och William va ute den 3:e November klockan 20.12

Hur mycket var du öppen när ni kom in?
Inget..

Vad tyckte du var jobbigast?
Värkarna..

Var du rädd för något?
Att bebisen skulle må dåligt, få syrebrist eller att hjärtat slutade slå och att sluta i kejsarsnitt.

Grät du?
Ja det gjorde jag, när värkarna var som värst.

Skrek du?
Jo det gjorde jag..

Tog du nått smärtstillande?
bara lustgas..

Blev du sydd?
Ja..

Dragen med sugklocka?
nej..

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Vad jag minns så var det två barnmorskor och iaf en elev och Robbin såklart (jag va så inne i mitt så jag räknade inte direkt antaler folk i rummet :P)

Hade du någon nära med dig?
Robbin <3

Hur stor var bebisen?
3940 gram och 51 lång

Blev det en pojke eller flicka?
Pojke

Vad fick han heta?
Karl William

Hur ser du på förlossningen idag?
Underbar!! Jag vill återuppleva det igen.. har aldrig upplevt nått liknande <3

Var allting värt det?
UTAN tvekan <3!!


Kommentarer
Linnea Almroth

Tack :)

2012-02-04 21:28:08 http://lvas.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 36 ♥

Otroligt skönt att läsa " var allt värt det?" - "utan tvekan".

Även om jag vet att jag också kommer tycka det sen när bäbisen är i famnen hos mig, så får man sina "downs" ibland. det är verkligen INTE kul att vara gravid!

Så, alltid skönt att höra / läsa mammor som säger så!:)

Svar: Hej och tack för din kommentar! Vill gladeligen meddela att jag är tillbaka nu efter ett år och skulle bli super glad om du vill börja läsa min blogg igen :)
Sandee Pistol

2012-02-05 09:54:05 http://lillamys.blogg.se/
Sylvia

haha, man han kom väl ändå 3 februari va? då förstår jag att du blev igångsatt. Vara gravid i 1år kan inte va skoj ;)

2012-02-05 11:30:13 http://syliamom.wordpress.com
Emma

Så himla fin bild!!!



För det mesta är det kul att vara lärare.. haha! :) när ungdomarna är på rätt humör!

Svar: Hej och tack för din kommentar! Vill gladeligen meddela att jag är tillbaka nu efter ett år och skulle bli super glad om du vill börja läsa min blogg igen :)
Sandee Pistol

2012-02-05 17:47:50 http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0