En liten köp-lista kan va bra att ha!

Postat: 2014-05-11 09:55:23
Fastän jag redan gått igen en graviditet sen innan blir det ändå mycket som hinns glömmas.
Nu har jag hittat fram en köp-lista som jag ska bocka av eftersom. 
Allt på listan kommer jag inte behöva då jag har lite sedan förut.
 

 Kläder

   Lämna hemmet  
 6-8 bodys  X  Godkänd bilbarnstol  
 4-5 tröjor  X  Barnvagn  
 4-5 sparkbyxor  X  Skötväska  
 Strumpbyxor för kalla årstider  X  Åkpåse  
 4-6 pyjamaser  X  Regnöverdrag och myggnät till vagnen  
 Bomullsjacka eller stickad jacka  X    
 En varmare jacka  X  Till amning/matning  
 3-6 par babystrumpor  X  3-4 amnings BH:ar  
 Två babyfiltar  /  Amningsinlägg, engångs  
 Mössa och vantar för vinterhalvåret  X  Amningsinlägg, ull (höst, vinter, vår)  
 Tunn bomullsmössa, sommar  X  Amningskudde  
 Utedress  X  Handpump  
     Salva för såriga bröstvårtor  
 Säng och sängkläder    Mjölkuppsamlare  
 Vagga, korg eller spjälsäng  X  Nappflaskor  X
 Madrass och madrassöverdrag  X  Nappar  
 Babytäcke    Påsar till infrysning av bröstmjölk  
 Lakan och påslakan. Till flera byten  X    
 Spjälskydd till ev. Spjälsäng  X  Eventuellt...  
     Grind  
Till skötsel    Lekfilt  
 Skötbord eller skötbädd    Babygym  
 Blöjor    Gungstol  X
 2-3 babyhanddukar  X  Bärsele eller bärsjal  X
 Mild tvål och shampoo    Blöjhink  
 Zinksalva och Babysalva  X  Nallebjörn  
 Babyolja      
 Balja till bad  X    
 Minst 15 mjuka tvättlappar      
 Minst 15 haklappar    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0