Hemma hos mor..

Postat: 2011-12-19 14:19:09
..

Lillebror kom på besök igår kväll och blev kvar.. hela natten.
Robbin och han satt uppe och spela call of duty.. hela natten.
Sist jag såg på klockan va hon halv.åtta på morgonen och dom höll fortfarande på att spela.
Så som ni nu anar så ligger dom båda och sover hemma hos oss.
Så jag tog både son och hund över axeln och lunkade till mor.. i snöblasket.
Irriterad över att dom plogat över all snö på trottoarerna.. KUL JUL!!
Hur tänker dom? Inget alls vill jag tro.
Här kommer man som fotgängare med hund och en barnvagn och ska måsta gå ut i vägen för att ta sig fram.
Och är det inte för mycket snö på trottoarerna så är det glashalt och enbart sandat på vägarna så liktförbannat måste man gå ut i vägen för att inte riskera att halka, tappa barnvagn och glida ut mitt i vägen.
Då prioriterar dom BARA vägarna så bilarna åtminstonde tar sig fram medans fotgängarna kanske inte tar sig fram överhuvud taget..
baah.. gatt skriva av mig lite.
Nu ska jag noppa mors ögonbryn och klippa Mariams hår.

Adios Amigos!

Kommentarer
Devinia Euvel

Nu kanske du förstår vad jag menade förra året. Jag fattar inte varför de inte kan ploga och sanda vettigt på trottoarkanterna. Istället ska man riskera både sitt och sitt barn (och i ditt fall - sitt husdjur) liv för man är mer eller mindre tvungen att gå på vägen då man inte kan komma fram på trottoarkanterna FÖR DE ÄR TOTALT INKOMPETENTA FÖR ATT FATTA ATT MAN MÅSTE PLOGA PÅ TROTTOARKANTERNA OCKSÅ.



arg_tjej_90

2011-12-19 14:34:14 http://www.devinia.se
Melinda

Förstår din irritation. Samma skit varje år! Förra året såg jag en pensionär som fick LYFTA sin rullator på trottoaren på grund av snö, TRAGISKT :/



Sv. Åh tack så mycket söta du! :)

2011-12-19 16:19:52 http://Melindasbeautyblog.se
Emma

Oh ja, det gör vi. :D



Ah, det har du nog rätt i. Jag har en liten en på magen som jag gjorde för lääängesen. En liten fjäril med tribaler på sidan. Den gjordes på min "tribaltid" för 9 år sen. Hahah. Men den sitter ganska långt ner så vi får väl se hur det blir när den dagen kommer nån gång i framtiden. :)



Och damn, vilken söt profilbild på dig och pöjken! :)

2011-12-19 21:44:39 http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0