drömmar.. (v9+6)

Postat: 2011-04-05 18:51:34
..

En sak jag har lärt mig denna lilla tid som gått av graviditeten är att drömmarna är makalöst konstiga!
Jag har alltid haft konstiga drömmar men inte så här.

I natt drömmde jag att jag skulle amma min lilla bäbis,
Bara det att jag hade så fruktansvärt små bröst så mjölken trängdes inte ut..
utan jag va tvungen att ta i och pressa ut mjölken för ätt bäbisen ens skulle få något.

Andra drömmar jag haft har innehållit min nyfödda huvudlösa bäbis -tänk er ett dock huvud- och bäbisar som bränts till döds som sedan vaknat upp till liv.

Hemska . äckliga . urkonstiga drömmar.

Nu är jag återigen trött och den blivande farmor'n undrar om jag verkligen bara är i vecka 10 då magen syns så väl.
who knows?

Idag från babyvärlden.se
Allt mer TYDLIGaRE drag:
Huvudet är stort, ungefär halva embryots längd.
Huvudet blir rundare i formen och armar och ben längre. Embryot får haka och en tydligare näsa.

Kommentarer
Devinia Euvel

Hon får väl ha i åtanke att du är smal också...

2011-04-05 19:31:02 http://devinia.se
Sofie

Ja det här med konstiga drömmar händer var och varannan natt för mig ^^ Ibland bebis-relaterat, ibland bara otäcka eller enbart knepiga ;P Tur att det bara är drömmar iallafall! Du vet inte vilket kön det är på bebisen i drömmarna, eller är det olika? :)

2011-04-05 20:08:48 http://gammfi.blogg.se/
Erika

haha.. jaa sjuka och konstiga drömmar har jag alltid haft men det var bara i slutet av graviditeten jag började drömma om bebisen..

Konstigt nog var det alltid en pojke i mina drömmar..

Måste ha haft något på känn där ändå :D

Minns en ful dröm där jag oxå skulle amma men jag hade enorma nipples! hahaha

En annan dröm var att jag skulle föda ungen, men drömde aldrig om förlossningen utan helt plötsligt så hade jag fått bebisen, men den var i 2-3 års åldern.. hehe

2011-04-05 21:11:05
maygol

huvva vad läskigt!

2011-04-06 00:25:36 http://diaryofalways.blogg.se/
» iѕaвella szerafia. - ibland är det skönt att få vara galen.

WAIT.... WHAT?! Nu jag jag inte läst din blogg på länge märker jag. GRATTIS GRATTIS, GRATTIS! Fan vad roligt! (Graviditeten, inte dina mardrömmar!)

Superglad för din skull snygging, du kommer att bli en underbar mamma! Kram! <3

2011-04-06 02:34:08 http://szerafia.se
Bumbi

Riktigt najs blogg! Ha de gött!

2011-04-06 10:05:25 http://annabumbi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0