v.37 (36+0)

Postat: 2011-10-10 14:52:22
..

Idag har man som nämnt tidigare gått in i vecka 37.
Det närmar sig med stormsteg och vi längtar bara mer och mer för var dag som går.
Tänk er! Snart har vi vår bebis i vår famn.
Snusar . pussar och myser med vår bebis som vi har skapat.
Så sjukt koolt!
Jag hoppas att jag har rätt att bebis fixerat sig, det får vi ju veta på Onsdag.
Då ska jag även fråga om barnmorskan skulle kunna känna efter om min tapp är påverkad.

Gravid vecka 37

Du anses nu vara fullgången och hos bebisen utvecklas de sista detaljerna. Den är nu omkring 49 cm från huvud till tå och väger c:a 3 kg.
Under denna veckan kommer din bebis sannolikt att sjunka ned och fixeras med huvudet i ditt bäcken.
Om det inte är din första graviditet så kan fixeringen komma senare.
Du kommer förmodligen känna en viss lättnad när bebisen sjunker ned och trycket på dina revben lättar, medan å andra sidan trycket på din livmoder, bäcken och blåsa ökar så att ditt behov att kissa kan öka, samtidigt som vissa upplever smärta i ljumskar och ben.

Forskning har visat att stresshormoner kan påverka bebisen, så se till att koppla av, ha kul och ta det lungt.

Bebisen är fullt utvecklad och är egentligen redo att födas, men växer fortfarande och bildar mer fett, upp till 15 gram om dagen. Om detta är din första graviditet så är det vanligt att förlossningen sker närmare 40 veckor eller kort där efter, medan om det inte är ditt första barn så är det mer sannolikt att du föder tidigt. Se till att väskorna är packade!


Kommentarer
Anna

Så lite så :)

Haha jaså den är ju så snygg :)

2011-10-10 18:58:44 http://aannabelle.blogg.se/
Anna

Samma här :) Förlovningsringen tar jag aldrig av haha :D Men måste alltid ha en ring på långfingret på högra handen annars känns det konstigt, och då är det nästan alltid den :)

2011-10-10 20:01:09 http://aannabelle.blogg.se/
felicia - 19 år och mamma

jaa, det var det :-)



jäädrar vilken kula du fått nu =) tror aldrig min mage var så stor nån gång :D

2011-10-10 23:06:26 http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Susann

Grattis till ny vecka! Vad fint ni gjort i barnrummet! Tyvärr har jag inget barnrum att boa i då vi flyttar två veckor innan bebisen är beräknad att komma...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0