magbilder v.17 (16+0)

Postat: 2011-05-18 20:47:27
..

japp!

Då har man matat med bilder på magen och barnvagnen.
Kul grej jag kom på efter dock.. Jag står och poserar i stringtrosor -lovley-
Vi har nyss bakat blåbärs snittar vilket slutade i att dom blev på gränsen till bränd då våran ugn är helt dum i huvudet.
Men dom blir god ändå!
Nog om detta..
let's see some pictures!
Jag har alltså 167 dagar kvar till beräknad födsel, det har gått 113 dagar vilket gör att det har gått 40,4% av graviditeten. kul med matte lektion?

Vecka 17

Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett. Troligen har du gått upp två-fem kilo i vikt. Sexlivet kan vara alltifrån blomstrande till att inte fungera alls. Däremot har man vanligen samma behov av närhet som tidigare, kanske till och med mer.

Fostret: Redan nu kan du känna när ditt barn har hicka. Det känns i så fall som mycket regelbundna fosterrörelser. Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen. Fostervattnet som fostret rör sig är rent och sterilt och byts flera gånger om dagen. Barnets hår har börjat växa och bli längre.

Barnvagnen!!
Jag bara älskar den!
Längtar till jag får använda den.
Kan jag få låne en unge kanske? haha


Kommentarer
nina

Så himla roligt Sandra! Lycka till med allt! Stor kram!

2011-05-18 22:01:59 http://psyknina.spotlife.se
nina

Så himla roligt Sandra! Lycka till med allt! Stor kram!

2011-05-18 22:02:23 http://psyknina.spotlife.se
Anna T

Sandra! Jag har massa av min mosters gamla baby grejer i mitt förråd, kommer inte exakt ihåg vad allt var xD haha, men ska säljas iaf :D är det något ni behöver?

2011-05-18 23:18:48 http://annatjernstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0