couscous sallad

Postat: 2011-05-19 19:17:47
.. nomnom

Jag och kärleken har nyss ätit en super god couscous sallad som jag blandat ihop.
Som jag tänkte dela med mig till er.
Bilden jag tog blev super suddig men det får ni leva med.



couscous sallad

Ingredienser:

3dl couscous
1/3 Melon
En rödlök
Ett granatäpple
En eller två avocados
Fetaost
Coctailtomater
En lime
Räkor

Gör så här:

Laga till couscous enligt förpakn.
Skölj under tiden upp räkorna och tärna melonen samt avokadon (även fetaosten om den inte är färdig tärnad).
Plocka ut dom röda kärnorna ur granatäpplet, hacka löken och dela tomaterna mittitu.
Nu är säkert couscousen klar.
Blanda i allt utom limen med couscousen i skålen den ska serveras i.
Därefter pressar du ut lime saften i salladen och rör om.
Voila! Klart att smaska i sig!

OBS! Va försiktig när du plockar ut kärnorna ur granatäpplet, saften i dom skvätter och kärnorna kan skjuta hård! -huhu-

 



Kommentarer
Johanna, 18 och gravid

Grattis till graviditeten!

2011-05-19 19:53:02 http://mostromjohanna.blogg.se/
Camilla 30 år & 8 barnsmamma

Såg att du sökte bloggar att läsa.



Tipsar med min egen blogg..ler..



http://minstorafam.blogg.se



Mvh Camilla

2011-05-19 19:53:58 http://minstorafam.blogg.se/
Eleonor Sjöberg

En ny blogg att följa för min del! :D

2011-05-19 19:58:46 http://sjoobergeleonor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0