v.26 (25+0)

Postat: 2011-07-25 21:01:27
..

Då har man gått in i v.26 och bebisen blir bara starkare och starkare.
Det kan kännas riktigt obehagligt många gånger nu.
Dock gör det inget alls -lill hjärtat-

Om barnet
I början av denna vecka är fostret 23 veckor gammalt. Ögonfransarna växer fram denna vecka och snart kommer fostret att börja blinka. Hjärnan växer fortfarande snabbt och nu börjar längre hår växa på fostrets huvud. Fostret liknar nu verkligen en miniatyrbebis med i stort sätt samma proportioner som ett nyfött barn.

Om babyn föds nu så har det chans att överleva, om det får all tänkbar modern hjälp. Chanserna till överlevnad ökar för varje dag.


Kroppen:
Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.


Kommentarer
Devinia Euvel

Va fin och rund du börjar bli! <3

2011-07-25 21:56:52 http://devinia.se
lisa

jag håller med devinia hihi.

2011-07-25 22:10:06 http://popflickan.blogg.se/
Liv

Din navel syns knappt :) Men fin och stor mage har du :)

2011-07-25 22:10:52
Liv

Din navel syns knappt :) Men fin och stor mage har du :)

2011-07-25 22:11:27
Sussi

Jättefin mage! Förstår att det kan kännas obehagligt ibland när h-n sparkar till ordentligt. :)

Ema

åh, bebismage! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0