..

Postat: 2011-07-26 15:18:57
..

ash.. det får inte gå hur lätt som helst.
Men vad är det för läkare då han sägar 'graviditet är ingen sjukdom'
daah.. det vet väl jag med!
Men mina foglossningar gör att min arbetsförmåga försämras och inte nog med att jag får ondare så blir ju jag bara i vägen och jobbig att ha omkring på jobbet då jag inte kan utföra mina uppgifter.
'jamen foglossningar hör ju till graviditeten'
Så vi som har foglossningar har ingen rätt till hjälp utan vi ska arbeta tills tårarna sprutar och blivit rullstolsbruna!
Sånna där människor ska fan inte få vara barnläkare som han så fint va dessutom.
När jag väl får läkarintyget så har jag redan fått ungen.


Kommentarer
Lisa

men vilken korkad läkare!:(

2011-07-26 15:39:13 http://popflickan.blogg.se/
Devinia Euvel

Be om att få en remiss av din barnmorska så kanske läkaren tar dig mer seriöst.

2011-07-26 15:58:55 http://www.devinia.se
Anonym

Men fy! Jag fick gå till mvc's egna läkare och han var jättebra! Tryckte längs rumpan så jag fick säga när det gjorde ont och även på blygdbenet som gör skitont när man trycker på nu när jag har foglossning, han da direkt att det var fogarna som mjukar upp sig och att det var foglossning, var inte helt säker själv då jag aldrig vart gravid förut. Men den läkaren du fick verkar ju helt dum, finns det nån annan du kan gå till? Det är ju förjävligt att behöva jobba när man har så ont! Jag har inte ens fått veta om min sjukskrivning blivit godkänd av fk, blir den inte det så får jag ju inga pengar och det känns ju förjävligt..!

2011-07-26 16:02:12
Susann

Har hört talas om flera som fått idiotläkare som säger att graviditet inte är någon sjukdom. Det vet vi idiot men så grava ryggproblem eller bäckenproblem att man inte kan ta sig ur sängen är fan i mig sjukdom!

Har du pratat med din BM? Hon kanske kan hänvisa till en bra doktor.

Susann

Du kan inte få havandeskapspenning då förresten då du har ett tungt jobb?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0