Jag måste bli bättre!

Postat: 2011-04-03 13:42:12
.. det kan ju inte fortsätta så här.

Jag måste bli bättre på att klottra här liksom.
Nu är det ej hemligt längre.
Robbins och Min lilla hemlighet

Trollet växer som det sprakar.
Är nu inne i vecka 10 (v9.4)

Så här står det om mig på min sida på babyvärlden.se idag:
Förstärkt LUKTsinne:
Stängs kylskåpet lika fort som du öppnat det, innan du hunnit få i dig någon mat? Det är inte ovanligt nu när kväljningar och mer utvecklat luktsinne allierar sig mot dig. Knäckebröd med något enkelt pålägg kan vara lättare att få i sig. Eller så kanske din kära kan laga mat till dig nu?

Vecka 10
FIRLINGER%20uke%209.JPG

Om barnet
I början av denna vecka är embryot sju veckor gammalt. Denna vecka skickar det de första mätbara hjärnsignalerna och börjar röra sig. Det är ännu inte fråga om medvetna rörelser och det tar ett tag innan kvinnan kan känna dem.

Ansiktsstrukturen, ögon, öron, näsa och mun fortsätter att utvecklas och blir mer framträdande. Inuti örat börjar nu balanssystemet bildas. Fram tills nu har ögon och öron varit lite udda placerat på den lilla kroppen. Ögonen satt på sidan av huvudet och öronen närmare munnen. Denna vecka börjar de förflytta sig till sina rätta placeringar.

Kroppen växer sig längre och muskler och brosk hårdnar allt mer. Huvudet, som har varit framåtlutat, lyfts nu upp så att hals och nacke syns. Organen inuti kroppen fortsätter att utvecklas och nu kan magsäcken ses som en svart fläck. Hjärtat är nästan färdigt och slår mer än någonsin denna vecka –i genomsnitt 177 slag per minut!

Denna vecka bildas njurarna. Armarna består nu av axlar, armbågar, underarmar och handflator. Benen utvecklas långsammare, men mot slutet av veckan har de i alla fall lår, knän, anklar och fotsulor.

Ultraljudsbilden visar fyrlingar och är tagen denna vecka av graviditeten.

 

Till föräldrarna:
Första dagen utan illamående? Ja, för många gravida är det så att denna vecka innebär att man känner sig som sig själv igen. Du som partner har säkert också haft det tufft under denna tid. Och om det är så att illamåendet håller sig kvar så brukar det ge mig sig inom kort.

Kommentarer
Josie

men whaaaaat?!?!?! vad äre du skriver kvinna? ska du bli MAMMA? :D fyfan alltså, där ser man! STORT STORT grattis alltså! shit, vad kuuuul :D:D:D:D:

2011-04-03 17:00:17 http://thejosie.blogg.se/
Devinia Euvel

MAGBILD I TELL YOU!

2011-04-03 17:36:25 http://devinia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sandra heter jag och jag är en 23 årig tjej som arbetar inom äldreomsorgen som vårdare. Jag lever och frodas i Örnsköldsvik tillsammans med min Robbin som jag har varit tillsammans med sedan sen 14 november 2006 och vår son William född 11-11-03. Den 12 februari 2011 förlovade vi oss. Med oss lever även en hund av rasen staffordshire bullterrier som heter Twista men som vi kallar Twirri.

I min blogg kommer ni få läsa mycket om det som ligger mig varmt om hjärtat, vilket är saker som makeup, hår, musik, familjelivet och inredning.
bloglovin


RSS 2.0